Etiketter

, , , ,

storaL har en kompis med sig hem, en kille som går i ettan(!) vilket är speciellt eftersom han är ett år äldre än storaL. De frågade när jag hämtade igår om det gick och leka men jag tyckt det var bättre att vi ringde och självklart lät jag storaL ringa, det är ju ända hans kompis. Han gjorde mig verkligen stolt; presenterade sig med namn och höll sig till ämnet (han tenderar att komma ifrån det han vill ha sagt). Jag pratade med mamman när pojkarna pratat sig samman och vi bestämde att A skulle följa med oss hem idag och att de skulle få leka 1,5-2h.

När vi kom hem idag slog det mig plötsligt att jag måste ge ett förtroendeingivande intryck. Jag har aldrig träffat föräldrarna men de låter ändå pojken följa med oss hem. Jag hade aldrig låtit 3xL gå hem till någon där jag aldrig träffat föräldrarna men jag är kanske alldeles för misstänksam. Jag är rätt snäll och tar hand om de barn som kommer hit på playdate men man kan ju aldrig veta…

