Etiketter

, ,

Det senaste halvåret har jag känt att mina ögon inte riktigt vill som jag. Bokstäverna har blivit suddigare och suddigare och för ett par veckor sedan bestämde jag mig för att det fick vara nog… Jag beställde tid på SmartEyes i Lund och i vanlig maner kom jag vid fel tid (har börjat bli snurrig också). Domen blev hur som helst att jag från och med nu måste använda LÄSGLASÖGON! Om ni undrar kände jag mig som en si sådär 73 år gammal och värre blev det nära snälla (hmpf) optikern berättade att det snart (läs nästa år) är dags för PROGRESSIVA GLASÖGON(!) Nåja, det är ett helt år kvar och jag är faktiskt riktigt glad över mina fynd. Köpte nämligen andra paret för halva priset; bra eftersom jag har en tendens att tröttna rätt fort.

Måste säga att jag nog kommer att trivas bäst i mina plastbågar,

även om andra paret utan bågar gör att jag verkligen ser ut som en lärare.

