Etiketter

, , , , , ,

Det här med att vakna och inse att hela sängen är fylld med ungar ger blandade känslor. Å ena sidan betyder det att jag har sovit väldigt gott eftersom de inte har väckt mig å andra sidan blir lilla L på vansinnigt dåligt humör om/när jag lämnar sängen utan honom, vilket var fallet idag. Mellan L försökte medla i konflikten som uppstod (hon är nästa Jan Eliasson, jisses vilket tålamod den flickan har) och tillslut övertygade hon lillebror om att det inte var någon idé att försöka få mig att gå upp och hämta honom, han kom sålunda ner (surmulen men ändå) och vi kunde börja nästa krig; kläderna. Självklart var mellan L först färdig med stora L (!) som god tvåa. Han hade i och för sig ingen aning om vad som hände runt honom men jag är otroligt glad att vi inte hamnade i någon dispyt idag, det känns som om vi hittat ett sätt som fungerar på morgonen. Sist (och minst) kom lilla L som blev gladare när han förstod att han fick ha shorts på sig. En heeelt vanlig morgon hemma hos familjen S med andra ord.

