Etiketter

, , ,

Jag tycker alltid det är svårt att veta vad man ska köpa i present till folk. Det är så mycket som spelar in och oftast blir det en eller flera margretheskålar från Rosti eftersom jag älskar mina (som vi fick i bröllopspresent). Kan tyckas tråkigt men jag fullkomligt älskar mina skålar som tål nästan vad som helst.

Däremot det inte lika lätt när man ska handla till någon som ska få/har fått barn. Alla (läs många) väljer att handla kläder till det lilla livet och som förälder är det såklart väldigt trevligt och praktiskt att få men de används under en begränsad tid (ibland väldigt begränsad). Sen kommer (en del) föräldrar inte ihåg vad som kommer från vem (och det finns inget värre än att möta någon som frågar om kläderna och man har själv ingen aning om vad människan pratar om) så nu när jag satt och funderade på vad vi skulle köpa till ett par som väntar barn ville vi (läs jag) köpa något som de kan använda länge och som är fantastiskt bra; resultatet, en bärsjal från Tricot Slen. Jag använde en likadan när vi fått lilla L och och rekommenderar den till alla nyblivna/väntande par. Hoppas L och T kommer få mycket glädje av den.

