Etiketter

, , , ,

När jag började i ettan fick jag världens bästa fröken. Hon är än idag den bästa läraren jag haft (universitetslektorer ej inräknade) och det är faktiskt rätt så skrämmande om jag tänker efter. Nu ska jag inte tänka efter utan bara hylla min fina lågstadiefröken Anne-Cathrine. Igår var jag med i en artikel som tidningen City publicerade. Den var en del i serien om att lärare slutar och skaffar sig andra jobb. Min del i det hela var att berätta vad jag anser om läraryrket ur min synvinkel som lärarstudent. Jag fick frågan om vem som var min förebild och svaret är enkelt; det är Anne-Cathrine. Idag bestämde jag mig för att låta henne veta det och därför har jag skickat ett ex av gårdagens City till henne tillsammans med ett kort som jag skrivit.. Jag hoppas att jag kan inspirera någon av mina framtida elever så som Anne-Cathrine har inspirerat mig.

