Etiketter

, , , , , ,

Jag vill renovera vårt badrum. Helst skulle det varit färdigt igår men jag och min man har inte riktigt samma åsikt om hur bråttom det är. För mig är det livsavgörande(!) Eller nej, visst kan jag överleva men det hade varit så väldigt mycket bättre om jag hade fått min vilja igenom. Det är faktiskt ett annat problem i vår familj, att jag inte alltid får bestämma vad som ska göras med huset och framförallt när det ska ske.

Tillbaka till badrummet som (kanske säger mannen) ska göras vid så har jag en billig(?) och bra idé som nog kräver en del jobb men vad gör det om resultatet blir bra. Badkaret vi har i badrummet på ovanvåningen ska flyttas ner och duschen ska slängas (den håller ändå på att ge sig). Enda lilla problemet är att jag är så vansinnigt trött på vårt golv och vill att vi lägger blå mosaik istället. All annan inredning blir kvar för att spara ännu mer pengar, så egentligen är det bara en badrumsuppfräschning vilket låter betydligt lättare. Jag lovar att följa upp hur det går.

