Etiketter

, , , , , ,

Det går bra nu! Idéerna sprutar ur mig och texter skriver sig (nästan) själv. Hittills har jag skrivit en (blaha) uppgift som tillslut blev rätt rolig och som jag definitivt kan tänka mig att använda i framtiden. Vilken elev vill inte lära sig hur man skriver en avskedsansökan och samtidigt be sin (snart) före detta chef att vara referens till det jobbet man velat ha hela tiden. Allt ska såklart skrivas på engelska och det enda eleverna får till hjälp är hur man skriver en jobbansökan och vad den innehåller. Mina elever kommer (såklart) att älska mig. I framtiden vill jag också jobba med att flippa klassrummet så att de ser presentationen hemma på datorn och gör uppgifterna med mig i klassrummet. Många bra idéer alltså! Jag hoppas ni får en fortsatt fin dag, nu ska jag sätta mig med min (hrm) favoritroman Gulliver’s Travels som ska analyseras.

