Etiketter

, , , , , , ,

Idag är en sådan dag då jag ogillar att M jobbar skift. Han skulle egentligen varit ledig och det gör inte saken bättre. Jag är trött och det är inte barnen så det ända jag gör just nu är att skrika SLUTA NU till dem. SLUTA NU tätt följt av: hoppa i soffan, bråka med varandra, störa din bror/syster, kasta kuddar, öppna dörren, slå på varandra, slå kullerbytta i soffan… Listan kan göras lång.

Jag vet att jag ska vara glad över att ha friska barn, över att M har ett jobb han trivs med, att vi bor i ett hus som ser relativt okej ut, att jag har tagit mig igenom halva min utbildning, att jag börjat träna, att jag har vänner som tycker om mig och att vi faktiskt har det bättre än många andra men det bryr jag mig inte om just nu för jag vill klaga!

Imorgon är en annan (förhoppningsvis bättre) dag. På återseende!

